Amikor elménk, gondolataink negatív spirálba kerülnek, akkor annak lenyomata van a légzésünkben is. A legegyszerűbb módja annak, hogy kihúzzuk magunkat ebből az, ha megváltoztatjuk a légzésmintánkat. Mert tudjuk jól: ahogy az elme, úgy a légzés, ahogy a légzés, úgy az elme. A négyszög légzés nagy eséllyel kizökkent minket az éppen uralkodó légzésmintából, az azonnali stresszoldás egyik kiváló eszköze.

Pozitív hatásai:

  • mélyebben összekapcsol minket a testünkkel
  • megnyugtatja az idegrendszert
  • csökkenti a stresszt.

Hogyan végezd a négyszög légzést?

A négyszög légzésben az a szuper, hogy bármilyen testhelyzetben lehet végezni, ülve, állva, vagy éppen fekve. Bárhogy is végzed, a lényeg az, hogy a légzésed szabadon tudjon áramolni. Tudatosítsd a kapcsolódásod a talajjal, a földdel, ahogy az megtart téged.

Ha a testedet sikerült nyugalomba helyezned, akkor fordítsd a figyelmedet a légzésedre:

  • Nulladik kilégzés: lassan kezdj el kilélegezni úgy, hogy az összes levegőt kilélegzed a tüdődből.
  • Majd lassan lélegezz be, négyig számolva.
  • Tartsd bent a légzést négyig számolva.
  • Lassan lélegezz ki négyig számolva.
  • Tartsd kint a légzést négyig számolva.

Miközben légzésedben haladsz egyik szakaszról a másikra, vizualizálhatsz egy négyzetet is, ahogy figyelmeddel megrajzolod a négy oldalát.

negyszog legzes stresszoldas

Mikor használd ezt a légzést?

  • stresszes helyzetben
  • amikor túlterheltnek érzed magad
  • elalvás előtt
  • mielőtt valamilyen kreatív tevékenységet szeretnél végezni
  • döntések előtt
  • megbeszélések előtt
  • ha egyszerűen csak nagyobb tisztánlátáshoz szeretnél jutni.

Minél többször gyakorlod ezt a légzést békeidőben, annál hatékonyabban képes kifejteni a hatását akkor is amikor összecsapnak a hullámok.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.